Mannen kopen te weinig kleding voor zichzelf

Vrouwen zijn shopverslaafd, vindt de Nederlandse man. Bijna de helft van de heren zegt dat zijn vrouw teveel voor haarzelf koopt. Met name kleding (20%) en schoenen (27%) trekken volgens hen de spaarrekening leeg. De helft van de Nederlandse vrouwen vindt juist dat haar partner te weinig aankopen voor zijn eigen kledingkast doet. Dit blijkt uit onderzoek van modewebsitesFashionchick en MEN TODAY. Zij stelden de vraag: hoe zit het nou met het shopgedrag van je wederhelft? Het merendeel van de Nederlandse mannen vertrouwt op de smaak van zijn partner. Hetzelfde geldt voor de helft van de vrouwen. Toch laat ook bijna de helft van de vrouwen nooit haar kleding door haar man kopen.

Jeans-shirt en baard meest geliefd
Zij zegt: ‘Be gone, hipster man’. Knotjes in het haar, te diepe v-halzen en skinny jeans zijn voor de meeste vrouwen grote afknappers. De baard mag wel blijven. 28% van de vrouwen vindt dit de meest sexy mannentrend. Alleen het jeans-shirt verslaat gezichtshaar (39%).

Skinny en crop top
Geen sokken gecombineerd met sandalen voor de Nederlandse vrouw. 42% van de mannen geeft aan dat deze damesmodetrend niet aan hen besteed is, gevolgd door harembroeken, blokhakken en broeken met een hoge taille. De meest sexy trend voor haar vindt een derde van de mannen de skinny jeans (33%). Ook de crop top (23%) en het leren rokje (20%) zijn geliefd.

Kleding voor de feestdagen
Kerst haalt de consument in vrouwen naar boven. 97% van hen vindt dat je je tijdens de feestdagen feestelijker hoort te kleden. Bijna de helft koopt ieder jaar weer nieuwe kleding speciaal voor deze gelegenheid, 37% doet dit vaak en 25% soms. En zo vindt meer dan een kwart van de vrouwen dat haar partner te weinig aandacht besteedt aan zijn kerstkleding (27%). Niet zo gek als je bedenkt dat slechts de helft van de mannen vindt dat er met Kerst iets bijzonders uit de kast moet. 9% geeft aan altijd nieuwe kleding te kopen voor de feestdagen, 19% doet dat vaak en de helft soms.

Last minute mannen
De Nederlandse man bewijst zich als last minute shopper. 49% van de mannen die speciaal voor kerst nieuwe kleding koopt geeft aan dat pas in december te doen. 54% van de vrouwen begint daar al in oktober en november mee.

Lees ook:Helft vrouwen bepaalt ondergoedkeuze partner
Lees ook:De man en zijn ondergoed….
Lees ook:Nederlandse vrouw gek op sale shoppen
Lees ook:Nederlanders al vroeg van start met inkopen voor de feestdagen
Lees ook:Online mode shoppen populairst na de lunch

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>