Nederland is sinds gisteren een schoenenmerk rijker. Black Label werd donderdag 8 juli op een feestelijke manier gelanceerd in Amsterdam.
In Italiaans restaurant Cinema Paradiso hadden de Nederlandse pers en enkele VIPs zich verzameld. Ter gelegenheid van de lancering van Black Label was het restaurant volledig zwart aangekleed, ook de dresscode van de gasten was zwart.
Speciaal voor de introductie van Black Label was modejournaliste Fiona Hering uitgenodigd. Zij las voor de gelegenheid een van haar columns voor waarin duidelijk werd hoe belangrijk schoenen voor vrouwen zijn en wat vrouwen al niet doen om een droompaar te bemachtigen. Volgens Fiona kun je nooit genoeg schoenen hebben. Daarom was zij ook de uitgelezen persoon om het eerste paar schoenen van Black Label in ontvangst te nemen uit handen van Henk Sieders, directeur van Hoogenbosch; het bedrijf dat eigenaar is van Manfield.
Black Label blijkt dan ook onderdeel te zijn van Manfield en is de nieuwste, meest exclusieve en luxe lijn, bestaande uit zowel dames- als herenschoenen. De schoenenlijn bestaat uit ongeveer vijftien verschillende modellen voor dames en negen voor de heren. Hoewel ze met de hand gemaakt worden, hebben ze toch een aardige prijs: die ligt tussen de honderd en honderdnegentig euro. ‘De Black Label schoenen zijn betaalbaar, omdat wij geen enorme reclamecampagnes opzetten. Onze schoenen moeten zichzelf verkopen’, aldus Sieders.
Met Black Label hoopt Sieders een nieuwe doelgroep aan te spreken die houdt van mode en luxe. Of dat gaat lukken, komen we in september te weten. Dan is Black Label namelijk officieel verkrijgbaar in alle Manfield filialen van Nederland.
Foto’s: Tess van Daelen
Lees ook:Glamour’s lanceert ‘black issue’
Lees ook:Stijlvolle drank voor de feestdagen: Johnnie Walker Double Black
Lees ook:Tassen van autogordels zijn de toekomst
Lees ook:Modieuze laptoptassen voor hem en haar
Lees ook:De mode-poepjes van Fiona Hering