Ouderwetse hoedjes zijn weer nieuwerwets

Sportlabels, ecomodemerken en klassieke hoedenontwerpers laten het zien: hoofddeksels zijn een trend. En er is voor ieder wat wils, van klassieke klokhoed en baret tot de gebreide muts en mannenhoed.

Wat hebben Lacoste, O’Neill en ecolabel Ascension met elkaar gemeen? Ze propageren dit najaar allemaal een trendy hoofddeksel. Bij Ascension overheersen de gebreide exemplaren. Denk aan een gebreide baret (van het eigen merk Ascension), een boonvormige wollen muts (van Komodo) of een fijngeweven, ultravrouwelijk baretje met een klassiek dopje op de kruin (Braintree). Qua kleur overheerst grijs, hoewel durfals ook gestreepte exemplaren van merinowol (Giggle) kunnen kiezen.

Lacoste zet de modellen een klassieke herenhoed op het hoofd (geen gleuf, wel een brede rand). Die staat mooi bij een boyfriend pants en oversized V-hals trui, of contrasteert met een preppy kokerrok in pasteltinten.

Voor het echte hoedenwerk is Fabienne Delvigne, die onder andere ontworpen heeft voor prinses Maxima, een naam om te onthouden. Bij dit Vlaamse modehuis vind je alle klassieke dameshoedjes, maar ook trendy collecties met klokhoeden en kloeke baretten.

Op de foto: Hoedje Lou uit de najaarscollectie 2009 van Fabienne Delvigne

Lees ook:Iedere dag in een klokhoedje
Lees ook:Warme tassen van wol
Lees ook:Ascension komt met flagship store
Lees ook:Lacoste voorjaarscampagne toont vreemde kledingcombinaties
Lees ook:Achter de schermen bij coole fashion shoot

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>