Comme des Garçons bestaat 40 jaar

Het Japanse label Comme des Garçons viert dit jaar het veertigjarige bestaan. Het feestje gaat gepaard met een speciale collectie en tijdelijke winkel die samen met Louis Vuitton wordt opgezet.

Rei Kawakubo, de 66-jarige creatief directeur van Comme des Garçons die het merk in 1969 oprichtte, maakte eerder deze maand bekend een tijdelijke collectie en winkel te lanceren. Aanleiding is het veertigjarige bestaan van het Japanse luxelabel.

Comme des Garçons, dat algemeen bekend staat als tegendraads of zelfs anti-mode, opent in september samen met Louis Vuitton een tijdelijke winkel in Tokio. Daar worden onder andere zes tassen verkocht die Rei Kawakubo ontwierp in samenwerking met Louis Vuitton. De tassen zijn voorzien van de bekende LV-logo’s en zijn geïnspireerd op de klassieke tassen die het Franse merk dertig jaar geleden maakte.

De samenwerking tussen Comme des Garçons en Louis Vuitton mag dan verrassend zijn, toevallig heeft laatstgenoemde ook een feestje te vieren dit jaar: het luxelabel opende precies dertig jaar geleden zijn eerste winkel in Tokio. En laat dat nu net de stad zijn waar Comme des Garçons zo prominent aanwezig is…

Op de foto: Outfits uit de collectie van Comme des Garçons voor H&M uit 2008

Lees ook:Lara Stone & Louis Vuitton: de eerste beelden
Lees ook:Madonna poseert voor Louis Vuitton
Lees ook:Louis Vuitton brengt reisboeken op de markt
Lees ook:Marc Jacobs over de najaarscampagne van Louis Vuitton – video
Lees ook:Nieuw modeboek: Louis Vuitton: Art, Fashion and Architecture

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>