Rubriek: Modemix

Alles over de meest uiteenlopende modenieuwtjes

TOPSHOP PRESENTEERT DE LINE-UP VAN DE HOLIDAY CAMPAGNE

De campagne sterren van dit jaar bestaan uit negen betoverende en opkomende gezichten die stuk voor stuk een unieke stijl hebben en de eindeloze mogelijkheden in het kleden voor de feestdagen laten zien. Van speelse metallic fringed mini dresses, fluwelen pakken in een rijke, bosgroene kleur, gewaagde vinyl tot verfijnde, mooie ruches; de TOPSHOP Holiday

Lees verder...

MARLIES | DEKKERS LANCEERT APP

De app van modeontwerpster Marlies Dekkers is live. De app is een logisch gevolg op de internationale groei en de focus op online. Vanaf nu vind je alles op 1 plek; laat je inspireren door het digitale lookbook en check je

Lees verder...

vanHaren lanceert exclusieve Sylvie Meis Overknees collectie

Na een uiterst succesvolle samenwerking tussen vanHaren en Sylvie Meis in 2015, wordt modeminnend Nederland getrakteerd op een nieuwe schoencollectie: “vanHaren x Sylvie Meis Overknee laarzen”. Van 19 oktober t/m 16 november is deze collectie exclusief online verkrijgbaar. De Sylvie Meis for vanHaren collectie bestaat uit 11 fabulous Overknee modellen. De laarzen zijn zowel overdag

Lees verder...

Shoeby en Fred van Leer lanceren samen een kledingcollectie

Op dinsdag 27 september lanceren Shoeby en Fred van Leer samen een collectie. Fred is al jaren lang een van Nederlands meest bekende stylisten. Hij is o.a. werkzaam voor veel bekende Nederlanders, zoals Kim Lian van der Meij en Caroline Tensen. Ook presenteert hij verschillende TV programma’s zoals Leer van Fred op LINDA TV, Hollands

Lees verder...

Kwart van de mode-aankopen in Nederland wordt gedaan via smartphones

In Nederland wordt een kwart van de onlinemode-aankopen gedaan via een smartphone. Dat is een van de resultaten in het Fashion Flash Report 2016 van Criteo S.A. (Nasdaq: CRTO), specialist op het gebied van performancemarketing. In dit onderzoeksrapport blijkt verder dat 42 procent van de onlinemode-aankopen plaatsvindt via een mobiel apparaat (smartphone of tablet). De

Lees verder...

DEPT viert twintigjarig bestaan met zes limited-edition celebration dresses

Deze maand viert het Nederlandse merk DEPT haar twintigjarig jubileum met het uitbrengen van een speciale celebration collectie, bestaande uit zes limited-edition jurkjes. DEPT heeft gekozen voor jurkjes, omdat dit het kernproduct van het merk is. Voor deze campagne is Nicky Opheij van Touché Models model het model. Nicky won in 2014 het televisieprogramma Holland’s

Lees verder...

CLUSE lanceert LA VEDETTE collectie

“True elegance lies in personality and timeless style is much more than beauty.” Brigitte Bardot en Jane Birkin zijn krachtige voorbeelden van vrouwen die iconisch werden dankzij hun fashion sense en daarbij voornamelijk door hun unieke

Lees verder...

Mode tentoonstelling Hubert de Givenchy – To Audrey with Love Gemeentemuseum Den Haag

Dit najaar presenteert het Gemeentemuseum Den Haag een ambitieuze tentoonstelling, waarbij couturier Hubert de Givenchy een eerbetoon brengt aan zijn muze Audrey Hepburn. De tentoonstelling is een groots opgezet retrospectief van het oeuvre van de Franse couturier Hubert de Givenchy, een van de grote modeontwerpers van de 20ste eeuw die in dezelfde tijd werkzaam was

Lees verder...

Iris van Herpen wint Kunst+Techniek prijs 2016

De winnaar van de Witteveen+Bos-prijs voor Kunst+Techniek 2016 is modeontwerper Iris van Herpen. Van Herpen (1984, Wamel) is een kunstenaar in de mode-industrie, wier creaties van grote innovatieve en sculpturale waarde zijn. Met haar artistieke werk heeft zij een niet te onderschatten impact op haar vakgebied. Van Herpen ontvangt de prijs op donderdag 3 november

Lees verder...

Antoine Peter ontwerpt capsule collectie voor kids

Dit najaar presenteert kidscase haar eerste samenwerking met conceptueel ontwerper en kersverse vader Antoine Peters. De samenwerking werd gestart om de komst van Antoine’s zoon Alf te vieren. Het resultaat is een speelse en veelzijdige AW16 | 17 kidscase + Antoine Peters capsule collectie voor baby’s en kinderen van 3 maanden tot 10 jaar oud.

Lees verder...

VANS PRESENTEERT: HET HOLOGRAM-PACK

In het kader van de fashion weeks van dit seizoen presenteert Vans het Hologram-pack: een schoenen- en kledinglijn met op de jaren 90 geïnspireerde holografische prints. Vans blijft vernieuwen met een spiksplinternieuwe versie van de iconische Vans Old Skool. Deze Old Skool-schoen heeft een iriserend oppervlak en is afgewerkt met tijk en de originele klassieke

Lees verder...