Jimmy Choo voor H&M: ga ervoor!

Dit jaar is er een dag die alle feestdagen van het jaar doet verbleken: 14 november. Schoenendeskundige Cynthia Nieuwendijk vertelt wat Jimmy Choo zo bijzonder maakt en waarom het de moeite is om je in de hysterische massa’s voor de H&M te begeven.

Je kunt mij op 14 november zeker vinden in de Amsterdamse Kalvertoren, de Haagse Wagenstraat, het Rotterdamse Beursplein of het Radboutkwartier in Utrecht. Waarschijnlijk al heel vroeg in de ochtend, want de eerste 160 personen krijgen een armband met hun persoonlijke tijdslimiet om een van de felbegeerde schoenen van Jimmy Choo te bemachtigen.

Los van het feit dat de schoenen van Jimmy Choo voor H&M gemaakt zijn van leer en er prachtig uitzien, gaat het natuurlijk in belangrijke mate ook om de naam van de schoenen. Er zijn genoeg andere mooie schoenen te vinden in dezelfde prijsklasse. Maar op schoenen van Jimmy Choo lopen is een beleving, het zijn niet zo maar schoenen. Het schoenenmerk dat dankzij in Sex and the city een ware nummer één hit werd, verandert de draagster: we gaan er anders door lopen en voelen ons zekerder. Ha, daar kan geen therapie tegenop. We willen ze als symbool aan de voeten. Net als Beyonce en Jennifer Lopez, maar nu een stuk goedkoper.

Hoe is dit fenomeen tot stand gekomen? Jimmy Choos ouders hadden op het eiland Penang, China, een schoenenwinkel en hij zou de zaak overnemen. Tot dat hij tijdens een vakantie in London hoorde over een schoenmakersstudie aan Cordwainers College en zich meteen inschreef. In 1984 lanceerde hij zijn eigen label. Lady Di was dol op zijn creaties en vele andere beroemdheden volgden.

Tamara Mellon, verantwoordelijke voor de accessoirepagina in de Britse Vogue en een fervent liefhebster van zijn schoenen, kocht het merk Jimmy Choo in 1996. We mogen haar op onze knietjes danken, want zij heeft nu voor de deal met H&M gezorgd. Vanaf 14 november kan iedereen hoge hakken, juweeltjes en vrouwelijkheid (het dogma van Jimmy Choo, maar trouwens ook van Christian Louboutin en Manolo Blahnik) kopen voor een betaalbare prijs.

Is je feestbudget aanzienlijk verminderd door de aankoop van een paar Choos, wanhoop dan niet. Trek een simpel jurkje of een mooie broek met top aan en laat je schoenen alle aandacht opeisen!

Op de foto: Schoenen van Jimmy Choo voor H&M, de prijzen variëren van 60 tot 200 euro (tekst Cynthia Nieuwendijk)

Lees ook:Jimmy Choo maakt eerste kledinglijn voor H&M
Lees ook:Bekende Nederlanders verwachten veel bling van Jimmy Choo for H&M
Lees ook:Jimmy Choo voor H&M: in ieder geval een kniehoge laars
Lees ook:Tamara Mellon weg bij Jimmy Choo
Lees ook:Win een plekje vooraan in de rij bij Jimmy Choo

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>