Prins Charles zet zich in voor wol

charlesHoewel hij zich normaal gesproken meer bezig houdt met eco-onderwerpen, behoud van de natuur en architectuur, richt prins Charles zich nu op één van de belangrijkste goederen uit de mode-industrie: wol.

Prins Charles hoopt een nieuw groen label op te zetten voor wollen producten en hoopt that diverse ‘high street’ shops zich in willen zetten om wol ieder seizoen te promoten. Ook wordt er gesproken over de introductie van een Wol Week, voorafgaand aan de Londen Fashion Week in September, wanneer mensen beginnen met de aanschaf van hun wintergarderobe.

De directeur van Condé Nast gaat… er nu voor zorgen dat belangrijke partijen uit de modewereld betrokken raken en zal zijn plannen de komende weken bespreken. ‘Deze campagne gaat over het verkopen en promoten van wol. We willen consumenten herrineren aan en iets bijbrengen over de voordelen van wol. Het aantal schapen neemt in rap tempo af. Dat komt onder andere doordat we minder wol gebruiken in de mode en in tapijten’, aldus de directeur.

Bron bericht + foto: Vogue.co.uk

Lees ook:Penélope en Mónica Cruz ontwerpen voor Vögele
Lees ook:Amsterdam Fashion Week in gevaar
Lees ook:Sylvia Geersen gevlucht uit afkickkliniek
Lees ook:H&M Fashion Against Aids video
Lees ook:Scott Schuman a.k.a. The Satorialist voor GANT

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>