Mint, nieuw modemagazine

Op 26 juni 2009 ligt een nieuw modetijdschrift in de winkels. De zoveelste glossy? Toch niet. Mint is bedacht, geproduceerd en vormgegeven door een groep van 26 modestudenten van de Amsterdamse modeacademie.

Een magazine en meteen ook een jaarboek, productlijn en feest. Dat is Mint, een nieuw modemagazine dat afkomstig is van het Amsterdam Fashion Institute. Derdejaars studenten van deze modeacademie hebben het modetijdschrift geproduceerd, geschreven en vormgegeven. En koppelen de publicatie meteen aan een jaarboek waarin afstudeerders van het AMFI zich presenteren.

Mint is te koop via boekhandels én de INDIVIDUALS Statement Store, de Amsterdamse winkel die de collecties van de speciale kledinglijn van AMFI-studenten verkoopt. Met Mint komen AMFI-studenten met nóg meer modeproducten op de markt. Want via Mintage, een door de studenten zelf ontwikkelde en handgemaakte productlijn, worden multifinctionele mode-items geproduceerd. Denk aan een tas die ook als hoed te dragen is en een bril die kunstig is gecombineerd met een haaraccessoire.

Het hele imperium dat met de lancering van alle Mint-producten dreigt te ontstaan, wordt op 1 juli met een feest in het Amsterdamse Pakhuis de Zwijger gevierd. Het belooft quirky te worden, aldus de organisatie.

Op de foto: Cover van de eerste editie van Mint magazine

Lees ook:Mode als recept tegen verveling
Lees ook:AMFI lanceert fashion magazine ODD
Lees ook:AMFI studenten tonen fashion films tijdens AIFW
Lees ook:AMFI viert nieuwe lichting fashion talent tijdens Transit 2014
Lees ook:ARTEZ studenten tonen afstudeercollecties van hoog niveau

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>