Bono’s ethische kleding wordt een maatje groter

Edun, het kledinglabel van Bono en zijn vrouw, heeft een deel van zijn aandelen verkocht aan Louis Vuitton Moët Hennessy, het Franse bedrijf dat eigenaar is van onder andere Donna Karan, Marc Jacobs en Loewe. Met de verkoop van het minderheidsbelang in de onderneming aan een heuse modemagnaat zou het ethisch verantwoorde Edun wel eens een groeispurt kunnen gaan doormaken.

Vorige week maakte LVMH bekend dat het een aandelenpakket heeft gekocht in Edun, het sociaal bevlogen kledingmerk dat in 2005 is opgericht door Ali Hewson en hubby Bono. ‘LVMH deelt de visie en ethische waarde van Edun, dat een pionier is in ethisch verantwoorde kleding’, aldus het persbericht van het Franse mode-imperium.

Volgens LVMH speelt duurzaamheid een intrinsieke rol in de ontwikkeling van de merken die het bezit. Dat is opvallend, want luxemerken zoals Louis Vuitton, Kenzo en Givenchy zou je niet direct associëren met milieuvriendelijke productiemethoden. Maar wie weet geeft Edun hen wel het goede voorbeeld. En misschien betekent de financiële steun van LVMH aan een ecomodebedrijf wel dat groene kleding eindelijk mainstream wordt.

Op de foto: Zijden top uit de zomercollectie van Edun

Lees ook:U2-zanger Bono in nieuwe Louis Vuitton campagne
Lees ook:Gedoe rond productie kledinglijn Bono
Lees ook:Ontwerp een t-shirt voor Bono en Ali
Lees ook:Top 10 sterkste modehuizen van de wereld
Lees ook:Madonna poseert voor Louis Vuitton

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>