DVD-recensie: Viktor & Rolf: because we’re worth it

viktorrolfinlay2In de documentaire Viktor & Rolf – Because We’re Worth It krijgen we een blik achter de schermen bij inmiddels het bekendste Nederlandse modeduo. Documentairemaker Femke Wolting volgt V&R in de aanloop naar hun modeshow en de lancering van hun eerste geur, Flowerbomb.

Sinds deze documentaire is het V&R imperium non-stop blijven groeien. Inmiddels heeft V&R wereldwijde bekendheid. Daarom is het extra grappig te zien dat V&R in de documentaire hun collectie showen bij een Italiaans familieprogramma om in Italië meer naamsbekendheid te verkrijgen.

De ondertitel van de DVD luidt dan ook niet voor niets the making of a fashion house. We zien hoe V&R aan de weg timmeren als internationaal modehuis. 

De documentaire begint met de overzichtstentoonstelling van V&R in het Louvre in Parijs, die door invloedrijke mensen uit de modewereld wordt bezocht. Later zien we hoe V&R in zee gaan met L’oréal voor hun eerste eigen geur, Flowerbomb. We volgen de bijeenkomsten over het ontwerp van het flesje tot de discussies over de goodiebag voor de pers. We zien ook hoe Flowerbomb officieel aan de wereld wordt geintroduceerd tijdens de V&R fashion show van 2005. Modellen compleet gekleed in zwart met grote helmen op hun hoofd maken halverwege de show plaats voor vrouwelijke, sierlijke modellen met kleurrijke roze/rode ontwerpen. In de muziek horen we een vrouwenstem die het woord ‘Flowerbomb’ herhaalt.

Leuke fragmenten zijn die van V&R die:
- uit honderden verschillende lapjes stof moeten kiezen.
- in capuchontruien hun hondjes uitlaten
- verschillende houten brillen opzetten
- zelf hun modellen fotograferen voor de a/w collectie van 2004
- samen op één bureaustoel achter de computer zitten
- na afloop van hun eigen show gewoon uit een plastic bekertje drinken
- backstage stressen omdat hun show te laat begint
- nagellak en wimpers voor modellen uitzoeken (en niet goed weten wat ze moeten kiezen)
- bij een Italiaanse kledingfabriek zijn
- op de Italiaanse televisie hun kleding promoten bij een grote familiezender 

Voor meer informatie zie deze website.

Lees ook:Viktor & Rolf introduceren limited edition Flowerbomb
Lees ook:Viktor & Rolf houden weer Flowerbomb feestje
Lees ook:Modewereld in de ban van transseksueel model Valentijn de Hingh
Lees ook:Gezien: Signé Chanel (een kijkje achter de schermen bij Chanel)
Lees ook:Viktor & Rolf vieren vijf jaar Flowerbomb met Grace Jones

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>