Sober & simpel, maar zeker niet saai, zo zou je de huidige minimalistische trend het beste kunnen omschrijven. Eenvoud staat centraal. Dat betekent kleding zonder poespas, geen drukke prints, geen tierelantijntjes, niet al te veel kleuren en een eenvoudige pasvorm.
Hoewel er dan niet al te veel overblijft, wordt dit minimalisme steeds populairder. Afgelopen seizoen waren modehuizen Celine en Chloé de eerste die kozen voor less is more. Maar voor dit najaar zijn er al meer merken overstag gegaan. Calvin Klein, MaxMara en Stelle McCartney kunnen nu aan het rijtje toegevoegd worden.
Van linksboven naar rechtsonder: Chloé, MaxMara, Calvin Klein, Celine, Chloé, Stella McCartney, Chloé.
Opvallende accessoires zijn bij deze trend ook niet nodig. De kleding moet voor zich spreken. Ontwerpers roepen consumenten dan ook op om in plaats van veel verschillende, laag-geprijsde items, slechts enkele duurdere stukken te kopen. Slimme zet natuurlijk, want des te eerder zullen mensen hun designerkleding aanschaffen.
En ik moet toegeven, er zit wel wat in. Of het me lukt mijn tientallen vintage ringen, camee kettingen en gebloemde shawls voortaan thuis te laten, weet ik echter zo net nog niet.
Bron: Grazia.nl
Lees ook:Trend Report: de camelcoat
Lees ook:Lara Stone voor CK Calvin Klein
Lees ook:Trend Report SS2011: de kleur blauw
Lees ook:Marloes Horst sexy in Calvin Klein badmode campagne
Lees ook:Nieuwe trend: de harembroek voor mannen