Karl Lagerfeld komt al een tijd lang met de ene na de andere korte film voor Chanel. Modehuizen als Dior, Gucci en Prada lijken zijn voorbeeld nu te volgen. Korte filmpjes zijn de nieuwe hit op modegebied.
Twee weken geleden toonde Karl Lagerfeld zijn nieuwste korte film Remember Now, voorafgaand aan de presentatie van zijn Chanel Cruise collectie. Ook Dior kwam onlangs met een korte film, genaamd Lady Blue Shanghai. Prada vertoond momenteel de film Riviera Love als een promotie voor haar Lolita-zonnebrillen. Louis Vuitton nam een filmpje op met voetbalhelden Maradonna, Pelé en Zidane. En ook Gucci verdiept zich in films. Het Italiaanse modehuis sponsort momenteel de Martin Scorscese Film Foundation.
Dat modefilms zo populair zijn, is volgens kenners niet zo vreemd. De filmpjes zijn, dankzij Youtube, vaak voor een heel groot publiek gratis te bekijken en voor de modehuizen is het een goede manier om de klant een speciale mode-ervaring te bieden en hem/haar aan zich te binden. Bovendien zijn de films meer dan een reclamespotje; ze geven het authentieke gevoel van een bepaalde modehuis weer.
De modefilms worden ook steeds vaker voorafgaand aan een modeshow getoond. Nog even en ieder modehuis brengt twee keer per jaar een short film uit in plaats van het geven van een modeshow…
Op de hoogte blijven van het laatste modenieuws?
Volg Fashion.blog op Twitter.
Voeg TessvanDaelen toe op Twitter.
Lees ook:Karl Lagerfeld’s korte film: Remember now (filmpje)
Lees ook:Karl Lagerfeld fotografeert nu al nieuwe Chanel campagne
Lees ook:Karl Lagerfeld in de aanloop naar Chanel Pre-Fall 2010
Lees ook:Karl Lagerfeld: ‘Ik heb een antenne om trends te herkennen’
Lees ook:AMFI studenten tonen fashion films tijdens AIFW