Glossies worden net zo dun als modellen

De septembernummers van de modeglossies zijn normaal gesproken vuistdikke tijdschriften. Maar dit jaar niet, signaleert de Wall Street Journal.

De septembernummers van de modebladen zijn in 2009 bijna net zo dun als de modellen die op hun covers prijken. Dat schrijft de Amerikaanse krant Wall Street Journal naar aanleiding van de nieuwe edities van onder andere de Amerikaanse Elle, Vogue, Teen Vogue, InStyle en Harper’s Bazaar.

De afgeslankte glossies zijn volgens de Amerikaanse krant het gevolg van besparingen op advertenties door modelabels. Met het oog op de recessie kiezen modehuizen steeds minder voor advertenties in tijdschriften en vaker voor webmarketing. Daardoor is een tijdschrift zoals W dit jaar in september bijna de helft dunner dan in 2008.

Voor iedereen die geen interesse heeft in advertentieplaatjes is de dunne glossy een uitkomst. Nu kan je helemaal focussen op de artikelen en reportages met de must-haves en trends voor het najaarsseizoen.

Lees ook:Modebladen willen dikkere modellen
Lees ook:Doutzen Kroes op vier Vogue september covers
Lees ook:The September Issue is nu al dé modefilm van het jaar
Lees ook:Hippe hoeden van Madé
Lees ook:H&M Balmain binnen een half uur op Marktplaats

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>