Vintage is hip, afdankertjes zijn nodig

In deze tijden van recessie lijken swappen en tweedehands shoppen populairder dan ooit. Toch heeft de economische crisis geen invloed op de vintagetrend, meldt Trouw.

Afdankertjes zijn hipper dan ooit, aldus een recente reportage in Trouw. Winkels met tweedehands kleding en websites met designer vintage doen goede zaken, meldde de krant op basis van een rondgang langs winkeleigenaren.

Trouw concludeert dat de recessie kennelijk geen invloed heeft op consumentengedrag als het gaat om het kopen en verkopen van tweedehands kleding. De bevraagde winkels hebben niets te klagen over de klandizie en zien geen groei of afname van het aanbod.

Maar eerder dit jaar luidde ReShare, het bedrijf dat de kledinginzameling van het Leger des Heils verzorgt, nog de noodklok. Er komen onvoldoende afdankertjes binnen, en de kledinginzamelaar wijdt dit aan de recessie. Gelukkig lijkt redding nabij, want Radio M Utrecht is een actie gestart die luisteraars oproept om afgedankte kleding in te leveren.

Op de foto: Logo van de actie waarmee Radio M Utrecht de kledinginzameling van het Leger de Heils steunt

Lees ook:Couturiers ontwerpen Leger des Heils kleding
Lees ook:ST. studio en Catawiki slaan handen ineen met character pieces veiling voor Het Leger des Heils
Lees ook:OLCAY GULSEN LANCEERT FASHION RECYCLE PROGRAMME SAMEN MET LEGER DES HEILS
Lees ook:Grazia in de vintagewinkel
Lees ook:H&M vernietigt onverkochte kleding

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>