BMW presenteert Leftover Art

“Nu tijdelijk een automaat op elke BMW”, luidt de slogan van de actie die sinds enkele weken loopt waarbij elke nieuw aangeschafte BMW beschikt over een Steptronic automaat. Dit aanbod wordt verbeeld met een paar schoenen waarvan de rechterzool helemaal versleten is, want met een automaat doet je rechtervoet al het werk. De gedachte dat daarbij een overschot aan nog goede linkerschoenen overblijft is voor BMW Nederland de aanleiding om de linkerschoen een tweede leven te geven met een bijzondere campagne: ‘Wat te doen met je linkerschoen?’. BMW vroeg designer duo Annebel de Kok en Esther van Brakel om dit unieke project vorm te geven. Het resultaat is ‘Leftover Art’, een duurzame collectie van functionele objecten op basis van de linkerschoen.

Leftover Art
De Kok en Van Brakel kregen vrij spel bij het bedenken van het kunstproject ‘Wat te doen met je linkerschoen?’. Het designer duo gaf vijf linkerschoenen een tweede leven in de vorm van functionele producten: de Leftover Lamp, de Leftover Bottle Holder, de Leftover Fan, de Leftover Planter en de Leftover Birdhouse. Stuk voor stuk gebaseerd op de ongebruikte linkerschoenen van BMW-automaatrijders. Het creatieve proces en de bijzondere producten zijn te zien in de video ‘Leftover Art’ op het YouTube en Facebook kanaal van BMW Nederland.

Spraakmakend designer duo
De jonge ontwerpers Annebel de Kok (23) en Esther van Brakel (23), onlangs afgestudeerd aan de Willem de Kooning Academie, stonden al eerder in de belangstelling vanwege hun kledingcollectie: ‘Nu Ook Offline’. De collectie bestaat uit een aantal items waarop ongevraagd willekeurige Facebookprofielen worden afgebeeld. Dit spraakmakende concept waarmee ze de on- en offlinewereld met elkaar in verbinding brengen, was voor BMW reden voor de samenwerking.

Lees ook:RETURN TO SENDER OPENT EERSTE EIGEN WINKEL IN AMSTERDAM!
Lees ook:LOVESTORIES KOMT OOK DEZE ZOMER WEER MET EEN NIEUWE CIRQUE DE LA NUIT COLLECTIE
Lees ook:FALKE Leg Aesthetics combineert stijl en functionaliteit
Lees ook:Lanvin voor H&M: tweede campagnebeeld
Lees ook:The Boyscouts ontwerpt We Run Amsterdam ‘medaille’ voor Nike

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>