Helft vrouwen bepaalt ondergoedkeuze partner

Vrouwen bemoeien zich veelvuldig met de kledingaankopen van hun partner. Zo schaffen ze bijvoorbeeld negen keer zo vaak het ondergoed van hun geliefde aan, ten opzichte van de mannen. Daarnaast kunnen ze het niet laten ook voor hun partner rond te kijken wanneer ze (online) shoppen; dit doen ze maar liefst twee keer zo vaak als mannen. Dat blijkt uit onderzoek van Kortingscode.nl onder 1.053 online shoppers.

Mannen bemoeien zich veel minder met de aankopen van hun partner. Slechts 6 procent koopt ondergoed voor zijn partner, terwijl 54 procent van de vrouwen dit doet. Ook oriënteren ze zich een stuk minder op andere producten voor hun vriendin of vrouw. Bijna twee derde van de vrouwen doet dit wel, onder de mannen is dit slechts een derde.

Ondergoed
Meer dan de helft van de vrouwen geeft aan ondergoed te kopen voor haar partner. “Het uitkiezen van ondergoed voor mannen is vaak gemakkelijker dan voor vrouwen”, zegt Jelle van der Bij van Kortingscode.nl. “Voor vrouwen ben je meer aangewezen op speciaalzaken. Het is gemakkelijk even een pak boxershorts mee te nemen, die vaak elke kledingzaak wel heeft. Dat geldt ook voor webshops.”

Opvallend genoeg zijn het vooral ouderen tussen de 46 en 65 jaar die ondergoed voor hun partner kopen. Van der Bij: “Op latere leeftijd wordt er klaarblijkelijk minder belang gehecht aan het zelf uitkiezen van het ondergoed. Dit bevestigt dat het vooral praktisch is om ondergoed mee te nemen voor de partner.”

Discussie
Gek genoeg zijn zowel mannen als vrouwen over het algemeen tevreden over de kledingkeuze van hun partner. Slechts 7 procent van de mannen vindt dat de kledingstijl van zijn partner beter kan, tegenover 9 procent van de vrouwen. Dat vrouwen iets minder tevreden zijn, kan verklaren waarom zij zich vaker bemoeien met de aankopen van hun partner.

Toch lijken beide seksen zich neer te leggen bij de rolverdeling. Voor maar 2 procent van de respondenten is (online) shoppen een discussiepunt binnen de relatie. Als er wél sprake is van ruzie, komt dat doordat de partner te veel geld uitgeeft of dat er belangrijke aankopen worden gedaan zonder te overleggen. Opvallend is dat mannen dit twee keer zo vaak aangeven dan vrouwen. “Onze bezoekersaantallen bestaan voor twee derde uit vrouwen. Zij shoppen vaker dan mannen en daar ontstaat dus vaker discussie over”, zegt Van der Bij.

Lees ook:Afvallen tijdens het shoppen
Lees ook:De man en zijn ondergoed….
Lees ook:Nederlandse vrouw gek op sale shoppen
Lees ook:Mannen kopen te weinig kleding voor zichzelf
Lees ook:MS Mode brengt vrouwen voetbalkennis bij

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>