Modenieuws: Geen hysterie rond Matthew Williamson voor H&M

Toen op 23 april de collectie van de Britse modeontwerper Matthew Williamson voor H&M in de winkels lag, trad geen landelijke hysterie op. Dit in tegenstelling tot de taferelen die zich afspeelden bij de lancering van de collecties van bijvoorbeeld Karl Lagerfeld en Viktor & Rolf.

Hoewel de collectie van Matthew Williamson in maar vijf H&M-winkels in Nederland verkocht wordt, is de kleurige kleding nog volop verkrijgbaar. Zo hangen de rekken in de H&M in het Godebaldkwartier in Utrecht vijf dagen na lancering van de collectie nog vol met de iconische jurken en vestjes van Williamson. Op tafels liggen stapels van de brede, opvallend gedecoreerde ceintuurs. De drukte in de winkel concentreert zich op de sale en nieuwe L.O.G.G.-collectie, merk ik tot mijn verbazing.

Misschien is deze designer collection gewoon niet zo veel soeps, of is Williamson in Nederland nog te onbekend, schreef de Telegraaf in een bericht over de teleurstellende populariteit van de H&M-actie. Of ligt het misschien aan de toch niet zo scherp geprijsde collectie, die bestond uit onder andere jurken van 300 euro en leren jasjes van 200 euro?

Op de foto: Een jurk uit de collectie van Matthew Williamson

Lees ook:Matthew Williamson over zijn werk en inspiratie
Lees ook:Nieuwe collectie Matthew Williamson voor H&M nieuw succes?
Lees ook:Fashion forward: Matthew Williamson in het najaar
Lees ook:Wie is H&M’s nieuwe gastdesigner Matthew Williamson eigenlijk?
Lees ook:Ook herencollectie van Matthew Williamson voor H&M is héél kleurrijk

Geen reacties // Reageer

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>