Lingeriecampagnes populairder dan ooit tevoren

De ChristenUnie ageert tegen posters van Hunkemöllermodellen in gouden bikini en schrijfster Ariel Levy komt in opstand tegen de bimbocultuur waartoe ze de lingeriemodellen rekent. Toch zijn lingeriecampagnes populairder dan ooit tevoren. Dat erover gesproken wordt is namelijk exact de bedoeling. Geen wonder dus, dat bedrijven de verhoogde aandacht voor lingerie gebruiken om de boel nog maar eens flink op te schudden. ChristenUnie, maak je borst maar nat!

 

 

De billboards van Sloggi, wie kent ze niet. Jaar in jaar uit kan iedere passant genieten van een goed stel billen, of ze nou willen of niet. Maar anno 2007 zijn een paar billboards langs de weg niet meer voldoende om mee te gaan in de lingeriehype. En dat weet Sloggi ook. Onlangs plaatste het merk vier sexy modellen online die wekenlang commando's als ‘jump', ‘turn'en ‘undress' opvolgden van Nederlanders die bij wijze van internetgame zelf een billboard konden ontwerpen. Dit najaar heeft Sloggi een nieuwe stunt in petto; een internationale billenwedstrijd om de titel ‘De mooiste billen van de wereld' en een modellencontract voor de duur van de campagne. Onder het motto ‘Show me your Sloggi' nodigt het bedrijf deelnemers uit een foto van hun billen op te sturen (met ondergoed). De foto's van de deelnemers zijn dan te bekijken op een driedimensionale internetsite. Daarop kunnen mensen die een 3Dbril hebben opgehaald bij een Sloggiverkooppunt hun stem uitbrengen op hun favoriete paar billen. De Nederlandse top tien doet mee aan een internationale finale in München. Lingeriereclames zijn wel meer in het nieuws, maar we merken geen toename van klachten," zegt woordvoerder Ellen Houben. "De laatste jaren hebben we juist veel positieve reacties gekregen. Alleen toen we een aantal jaar geleden begonnen met de billboards was er wat weerstand." In de manier van reclame maken verandert dan ook niets bij Sloggi. "Het enige dat we doen is rekening houden met de locaties van de billboards," aldus Houben. "Dus niet in de buurt van basisscholen of een moskee."

Ook Ron Heilbron van Sapph is enthousiast over de discussie. "Dat erover gesproken wordt is exact de bedoeling," vindt hij. De vorige campagne, met de titel ‘Dress less to impress', veroorzaakte opschudding wegens de uitgesproken stijl. De nieuwe campagne is zo mogelijk nog explicieter. Komend weekend wordt de aftrap daarvan gegeven met een paginagrote advertentie in het Algemeen Dagblad. "Als mensen het niet willen zien, slaan ze de bladzijde maar om," vindt Heilbron. "En op straat kijken ze maar de andere kant op."

Wie ook flink heeft genoten van de extra aandacht is Hunkermoller. Als we de verkoopcijfers moeten geloven ligt heel Nederland straks in een gouden bikini op het strand. En dat allemaal dankzij de Christenunie. "De bikini's waren snel uitverkocht, maar inmiddels hebben we extra exemplaren laten maken," zegt algemeen directeur Martin Rieger. "Nu het onderwerp nog leeft, maken we daar vanzelfsprekend gebruik van." De veelbesproken gouden bikini is dus opnieuw van de partij in hun laatste campagne. Tja, geef ze eens ongelijk.

Uit de hoge verkoopcijfers en populariteit blijkt maar weer dat bloot nog steeds verkoopt als een tierelier. Dat is altijd al zo geweest en dat zal voorlopig ook niet veranderen. Wen er dus maar aan…

(Bron: fashionunited)

 

Lees ook:En nog een WK bikini…
Lees ook:Bikini’s do and don’ts
Lees ook:Yolanthe Sneijder Cabau is het campagne model voor sloggi’s “Good Luck in Brazil” WK
Lees ook:Het leed dat waterschoenen heet
Lees ook:Stella en Adidas: the golden duo

4 Reacties // Reageer

4 thoughts on “Lingeriecampagnes populairder dan ooit tevoren

  1. monique

    tjonge, jonge, wat een nitwit die man van sapph….’dan kijk je maar de andere kant op’…het zal je toch gebeuren dat idioten ineens bepalen dat het leuk is om in het openbaar seks te hebben en men gaat dan roepen, als je het niet bevalt dan kijk je maar de andere kant op.

    sapph, je gaat tever. volgens mij lijdt jij aan tunnelvisie, ben je totaal geindoctrineerd door je eigen vak. ga maar eens een jaartje op verlof en de wereld in. misschien gaan dan je ogen open en zie je weer andere waarden in het leven, dat een paar van die billen die niet meer dan economische marktwaarde vertegenwoordigen.

    zeg marieke, stuur jij dit even door naar die meneer van sapph?

    cheers,

      /   Reply  / 
  2. Natasha

    Wat een gedoe om niks toch

      /   Reply  / 
  3. miriam

    Heel lastig dat die christenen, pardon christenunie, nu weer wat aandacht krijgt en dat door hun tegenstanders. Ze doen maar als ze maar niet aan onze vrijheid van expressie en creativiteit komen. Geef hun aanhangers katoenen onderbroeken en dan het liefst lange, en geef ons de werdoordachte en verfijnde lingerie van onze kanjers van ontwerpers. Lang leve onze vrijheid zonder gefrustreede denkbeelden nog uit de 20 jaren.
    Ode aan de huidige lingerieontwerpers.
    Miriam
    ps als het aan de christenunie ligt mag niemand op zondag zwemmen. Nou ja, opsodemieteren zou ik zo zeggen.

      /   Reply  / 
  4. miriam

    Heel lastig dat die christenen, pardon christenunie, nu weer wat aandacht krijgt en dat door hun tegenstanders. Ze doen maar als ze maar niet aan onze vrijheid van expressie en creativiteit komen. Geef hun aanhangers katoenen onderbroeken en dan het liefst lange, en geef ons de weldoordachte en verfijnde lingerie van onze kanjers van ontwerpers. Lang leve onze vrijheid zonder gefrustreede denkbeelden nog uit de 20 jaren.
    Ode aan de huidige lingerieontwerpers.
    Miriam
    ps als het aan de christenunie ligt mag niemand op zondag zwemmen. Nou ja, opsodemieteren zou ik zo zeggen.

      /   Reply  / 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

Naam

Website

Het kan vijf minuten duren voordat nieuwe reacties zichtbaar zijn.

De volgende HTML tags en attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>